Shaorma De Casa.


Este evident ca shaorma comercializata in majoritatea stabilimentelor din Romania nu este tocmai o mancare sanatoasa. In afara de carne, in lipie se bulucesc cartofi prajiti, maioneza, ketchup plus alte topinguri si sosouri dubioase care fac din shaorma un junk-food veritabil si cosmarul oricarui nutritionist.

Vestea buna este ca iti poti pregati acasa o alternativa mult mai gustoasa si sanatoasa si care se inscrie in spiritul retetei originale – lipie, carne, iaurt si legume.

Pentru asta ai nevoie de urmatoarele ingredinete (4 portii):
 600 de grame de carne de orice fel (din motive subiective, am ales pulpe de pui dezosate);
 o punga de lipii;
 1 iaurt/sana/chefir (preferabil cu maimult de 1,5% grasime pentru ca este mai cremos);
 2 cepe medii (eu am gasit la supermarket ceapa verde motiv pentru care am folosit o ceapa “normala” si o legatura de ceapa verde);
 1 salata verde;
 1 castravete mediu;
 o leagatura de ridichi;
 condimente (boabe de mustar, cimbru, oregano).

Carnea o poti prepara in ce mod doresti tu, dar ideal ar fi sa eviti sa o prajesti. Eu am facut pulpele la cuptor – le-am pus intr-un vas termorezistent (Jena) intr-o baie de bere, am pus condimente (boabe de mustar, cimbru si oregano) si le-am lasat la foc o ora.

Cand carnea e aproape gata, pregatesti restul ingredinetelor. Intr-un castron torni iaurtul/sana/chefirul, dupa care adaugi ceapa si castravetele taiati cat se poate de marunt si cimbru. Amesteci totul foarte bine.

Separat tai salata verde, inca o ceapa rondele mai mari (eu am folosit ceapa verde), rosiile si ridichile.

Odata carnea preparata, o tai fasii, pe care le asezi pe o lipie. Peste carne pui sosul de iaurt cu ceapa si castravete, dupa care adaugi salata verde, rondelele de ceapa, rosiile si ridichile. Infasori lipia si voila, te poti bucura de o shaorma gustoasa si sanatoasa, care iti aduce un aport corect de proteine, lipide si glucide.

BucatariaLuDorin iti doreste Pofta Buna!
(Dragos Si Dorin).

3 responses to “Shaorma De Casa.

  1. Pe cuvantul meu ca o sa incerc reteta asta

  2. Am facut reteta aseara si, cu toate ca experienta mea de gatit este zero barat, a iesit minunat ! :))

    multumesc pentru reteta, mi s-a parut FOARTE simplu de facut si perfecta pentru o seara de poker cu cativa prieteni :)

Lasă un răspuns

